Kupiłeś starego zasiarczonego agma. Program ładowania sterowany cyfrowo przez sterownik. Chciałbym zobaczyć tych ''elektryków'' z multimetrem pod maską i poleceniem włączenia świateł, dmuchawy i dodawania gazu...
Może też być spadek napięcia na przewodach pomiędzy alternatorem, a akumulatorem. Miałem tak kiedyś w O1, że na alternatorze było dobre napięcie, a na aku było ok 13v. Po przeczyszczeniu styków i połączeń napięcie mierzone na aku było takie jak powinno.
Może też być spadek napięcia na przewodach pomiędzy alternatorem, a akumulatorem. Miałem tak kiedyś w O1, że na alternatorze było dobre napięcie, a na aku było ok 13v. Po przeczyszczeniu styków i połączeń napięcie mierzone na aku było takie jak powinno.
Wlasnie... W O1 gdzie jest połączenie masy z alternatora z budą - pod podstawą akumulatora? Tez musiałbym tam zerknąć prewencyjnie i popsikac jakimś czarymarysprayem
Już widzę regenerację zasiarczonego aku, podstawa to pomiar spadku napięcia na połączeniach. Z doświadczenia wystarczy dotyk przewodów, połączeń, jak miałem spadek na masie 1V to nie dało się dotknąć kabla tj 1Vx50A=50W ciepła na złączy prawie topi izolacje.
Na vcds mam wartość bo wczoraj patrzyłem o 0,1 v większa niż pokazuje Vico. Czyli to co widzę na wyświetlaczu jest w miare wiarygodne.
Spróbuje jutro po pracy włączyć alarm w tryb serwisowy może wtedy nie będzie krzyczał jak mu zabiorę napięcie z aku i jutro zostawię aku hez plusa podłączony do opti i zobaczymy czy cokolwiek się zmieni.
O zmianie przewodów na grubsze bo samo to podobno potrafi pomóc też myślę i chyba zlecę taka wymianę jak już wyjmą alternator żeby wstawili przy okazji kabel 25mm od alternatora do + i taka sama masę zrobili na aku i silniku. Ponoć samo to potrafi znacznie podnieść parametry ładowania.
Już widzę regenerację zasiarczonego aku, podstawa to pomiar spadku napięcia na połączeniach. Z doświadczenia wystarczy dotyk przewodów, połączeń, jak miałem spadek na masie 1V to nie dało się dotknąć kabla tj 1Vx50A=50W ciepła na złączy prawie topi izolacje.
Jeśli mówimy o AGM -robi cuda jeśli kwasiak to pol roku trwa zwiększanie pojemności ponad Zadeklarowana - ale warunek elektrolit czysty i niesplynieta masa. Reszta to kadzidło na trupa.
Panowie, cuda, ja sie na tym nie znam - alternator i tak bedzie robiony - ale nie wiem juz co robic i gdzie szukac jeszcze przyczyny problemu.
Wczoraj ladowalem ZAP AGM na opti z odpietymi klemami. Rano opti przywitalo mnie migająca zielona! diodą, a kiedy przylozylem miernik do aku, to mialem 12,69-12,70. Mysle sobie - spoko, ale po chwili stalo sie cos co widzialem w poprzednich dniach. Podpialem kleme i co? Napiecie od reki zlecialo na 12,2, a po przekreceniu zaplonu wg odczytu z Vico Power Plus 11,5, ale on delikatnie zaniza. Mimo wszystko, jasna cholera, cos jest nie tak. Dokladnie tak zblizone wartosci otrzymywalem po ladowaniu aku opti na zapietych klemach.
Na dniach przed wyjazdem na robote alternatora zmierze jeszcze uplywnosc pradu, ale no nawet gdyby takowa wystepowala to przeciez nie zezre od reki calego pradu z aku, zeby napiecie az tak polecialo?
Dobra. Akumulator zakupiony. Wybór padł na vartę agm i teraz pytanie jak go ładować? Mam cteka 5.0 i wg instrukcji mogę ładować na "samochodziku" i na agm, z tym że te programy mają inne napięcie. Agm ma 14.7v, a zwykły 14.4v. Na którym ładować jakby coś żeby Aku dobrze działał?
Poszukaj w instrukcji aku, w agm zap jest zakaz przekraczania 14,4 pozatym przełączanie z 14,4 na 14,7 nic nie daje oprócz szkodliwego gazowania i szybkiego wzrostu napięcia.
Instrukcji od Aku nie mam, a w sieci też nie znalazłem. Znalazłem jedynie na stronie Varta taki schemat:Charging_AGM.jpg Z niego wychodzi, że agm powinno się ładować napięciem 14.8v.
Dobra. Akumulator zakupiony. Wybór padł na vartę agm i teraz pytanie jak go ładować? Mam cteka 5.0 i wg instrukcji mogę ładować na "samochodziku" i na agm, z tym że te programy mają inne napięcie. Agm ma 14.7v, a zwykły 14.4v. Na którym ładować jakby coś żeby Aku dobrze działał?
Na 14,4 wystarczy. Reconda nigdy nie rób. Jak masz komputer w systemie ładowania to ładujesz na dodatkowym bolcu przy minusie (w oryginalnym aku jest adnotacja na zaslepce).
sprostuje: pierwsze ladowanie możesz zrobić na 14,7 byle nie katować permanentnie takim napięciem
Instrukcji od Aku nie mam, a w sieci też nie znalazłem. Znalazłem jedynie na stronie Varta taki schemat:Charging_AGM.jpg Z niego wychodzi, że agm powinno się ładować napięciem 14.8v.
To zależy czy impulsami czy stałym napięciem i zależy w jakiej temperaturze bo poniżej plus 5 stopni celcjusza z kompensacji temperatury wynika ze można a nawet trzeba.
Dzięki za info. Auto mam bez start stopa więc będę ładował normalnie. Pisałem z przedstawicielem varty i odpowiedział mi że można na jednym i drugim programie, ale będę chyba używał tylko ten zwykły co ma 14.4v. Podczas jazdy też jest takie napięcie więc nie będę kombinował.
W testach dobrze wypadają akumulatory polskiej firmy AutoPart. Dużym ich plusem są odkręcane korki w każdym modelu Galaxy Plus, Silver i Gold a więc jest możliwość uzupełnienia elektrolitu po kilku latach eksploatacji.
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Potwierdzam, mam akumulator Tuborg firmy AutoPart od trzech lat i sprawuje się bardzo dobrze. U mnie akumulator miał ciężkie życie bo miałem chińskie radio, które jak się okazało wpierdzielało prąd. Przez to aku wiecznie niedoładowany a dwa razy akumulator tak się wyładował, że nawet prostownik z Lidla nie był w stanie go ruszyć. Także dwa razy auto było odpalone na kable i akumulator ładowany od zera alternatorem, co podobno za zdrowe dla akumulatora nie jest. Chińskie radio zostało wymienione na oryginalne a akumulator śmiga bez najmniejszego problemu.
a jak zmieścisz większy o jeden rozmiar rozważ Varta E39 AGM będziesz megazadowolony
Niestety tylko 242 wejdzie do mnie. Mam zresztą 1.6 TDI bez systemu start stop więc i tak jak niektórzy mówią mi, że to będzie sporo ponad wyrost z takim akumulatorem.
Komentarz